5. osztály
2. óra
GYAKORLÁS
Robot vagy nem robot? https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/58699363956
Korszerű robot https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/58699291328?page=2
3. óra
Gyakorold az interaktív feladatokat az okostankönyvből!
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_002
GYAKORLÁS
Robotok fajtái, generációi, típusai https://wordwall.net/hu/resource/12126499
Vásárlás algoritmusa https://wordwall.net/play/9361/742/140
Postás algoritmus https://wordwall.net/play/20356/594/110
Mi az algoritmus? https://learningapps.org/view18923950
4. óra
Ismerkedés a blokkprogramozási környezettel - órai munka letöltése
GYAKORLÁS
Scratch részei: https://wordwall.net/play/54271/743/216
https://learningapps.org/view4411857
https://learningapps.org/view2774474
Scratch alapok - szorgalmi
https://scratch.elte.hu/alapozo-leckek/
Scratch online: https://scratch.mit.edu/
5. óra
Gyakorló óra
Szereplő mozgatása, háttér beállítása
https://www.tehetseggondozas.hu/?f0=Blokkprogramozas__Elso_programunk
6. óra
A virtuális robot vezérlése
Mit tanultunk eddig a Scratch-ről?
A Scratch programozási környezet feladat https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60920474405
Blokk-kategóriák https://www.nkp.hu/feladat
Órai feladatok:
- A robot és a pálya elkészítése. Kattints és gördíts a feladathoz!
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_003
- Lépjünk előre! A paraméter fogalma.
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_004
GYAKORLÁS
A blokkprogramozás alapfogalmai https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60920558389
Jobbra balra https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites
7. óra
A robot irányítása utasítás segítségével
Feladat: https://www.tehetseggondozas.hu/?f0=Mozgas_tablazatban
GYAKORLÁS
Melyik kóddal irányítjuk a katicát? https://www.tehetseggondozas.hu/?f0=Algoritmus_jatekok__Fordulunk
Algoritmus feladatok: https://robina-iskola.hu/?f0=Algoritmusok
8. óra
A fal érzékelése. Gyakorlás
Tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_007
Lépésenkénti finomítás, színérzékelés.
9. óra
Gyakorlás, ellenőrzés
Algoritmusok megvalósítása, modellezése egyszerű eszközök segítségével.
Tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_008
19. Animációk készítése
Egy kis segítség a videóban :)
29. óra A virtuális személyiség, digitális lábnyom
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_003
Fogalmak: virtuális személyiség, nyilvános adat, személyes adat, adatbiztonság, adatvédelem, digitális lábnyom
https://avatarmaker.com/ - saját avatár elkészítése
Bevezető: https://www.youtube.com/watch?v=In1fI7lL0wU
Digitális lábnyom feladat: JÁTÉK: https://egyszervolt.hu/jatek/nmhh-digitalis-labnyom-link.html
https://televele.hu/wp-content/uploads/2020/05/Iskola-az-interneten.pdf
30. Online kommunikáció - tananyag:
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_004
Elektronikus levelezés, a postafiók kezelése.
GYAKORLÁS
Az elektronikus levelezés előnyei https://learningapps.org/view4995430
Hagyományos levél és az e-mail https://wordwall.net/play/960/518/6979
Mit tartalmaz az e-mail cím https://learningapps.org/view8029518
E-mail kihívás https://view.genial.ly/5ebfe9cd4a81770d9df50288/learning-experience-challenges-email
. óra
Számítógép részei kicsiknek: https://learningapps.org/1971223
Számítógép részei: https://learningapps.org/1728149
Számítógép részei: https://learningapps.org/1673790
Perifériák: https://learningapps.org/1737897
Háttértárak - párkereső: https://learningapps.org/7926908
Háttértárak csoportosítása: https://wordwall.net/hu/resource/290192/h%C3%A1tt%C3%A9rt%C3%A1rak
. óra
Rövid kvíz: kiterjesztések
Kép kiterjesztés üss a vakondra
0. óra
Óra