5. osztály

3. óra

Gyakorold az interaktív feladatokat az okostankönyvből!
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_002

GYAKORLÁS
Robotok fajtái, generációi, típusai https://wordwall.net/hu/resource/12126499

Vásárlás algoritmusa https://wordwall.net/play/9361/742/140

Postás algoritmus https://wordwall.net/play/20356/594/110

Mi az algoritmus? https://learningapps.org/view18923950

4. óra 

Ismerkedés a blokkprogramozási környezettel - órai munka letöltése

GYAKORLÁS
Scratch részei: https://wordwall.net/play/54271/743/216

https://learningapps.org/view4411857

https://learningapps.org/view2774474

Scratch alapok - szorgalmi
https://scratch.elte.hu/alapozo-leckek/

Scratch online: https://scratch.mit.edu/


5. óra

Gyakorló óra
Szereplő mozgatása, háttér beállítása
https://www.tehetseggondozas.hu/?f0=Blokkprogramozas__Elso_programunk 


6. óra

A virtuális robot vezérlése
Mit tanultunk eddig a Scratch-ről?
A Scratch programozási környezet feladat https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60920474405
Blokk-kategóriák https://www.nkp.hu/feladat

Órai feladatok:

GYAKORLÁS
A blokkprogramozás alapfogalmai https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60920558389
Jobbra balra https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites


7. óra

A robot irányítása utasítás segítségével
Feladat: https://www.tehetseggondozas.hu/?f0=Mozgas_tablazatban

GYAKORLÁS
Melyik kóddal irányítjuk a katicát? https://www.tehetseggondozas.hu/?f0=Algoritmus_jatekok__Fordulunk

Algoritmus feladatok: https://robina-iskola.hu/?f0=Algoritmusok


8. óra

A fal érzékelése. Gyakorlás
Tananyag: 
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_007

Lépésenkénti finomítás, színérzékelés.


9. óra

Gyakorlás, ellenőrzés
Algoritmusok megvalósítása, modellezése egyszerű eszközök segítségével.

Tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_008


19. Animációk készítése 

Egy kis segítség a videóban :)

29. óra A virtuális személyiség, digitális lábnyom

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_003

Fogalmak: virtuális személyiség, nyilvános adat, személyes adat, adatbiztonság, adatvédelem, digitális lábnyom

https://avatarmaker.com/ - saját avatár elkészítése

Bevezető: https://www.youtube.com/watch?v=In1fI7lL0wU

Digitális lábnyom feladat: JÁTÉK: https://egyszervolt.hu/jatek/nmhh-digitalis-labnyom-link.html

https://televele.hu/wp-content/uploads/2020/05/Iskola-az-interneten.pdf

30. Online kommunikáció - tananyag:

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_004

Elektronikus levelezés, a postafiók kezelése.

GYAKORLÁS

Az elektronikus levelezés előnyei https://learningapps.org/view4995430
Hagyományos levél és az e-mail https://wordwall.net/play/960/518/6979
Mit tartalmaz az e-mail cím https://learningapps.org/view8029518

E-mail kihívás https://view.genial.ly/5ebfe9cd4a81770d9df50288/learning-experience-challenges-email


0. óra

Micro:bit

Óra

Nkp

© 2023Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el